torstai 23. huhtikuuta 2015

Möhnöilyä



Viime aikoina treenaaminen on ollut hieman erilaista kuin aiemmin. Syketreenejä on ollut huomattavasti vähemmän ja olen keskittynyt enemmän voimatreeneihin. Hyvä kokeilla välillä hieman erilaista ohjelmointia ja arvioida miten se vaikuttaa kroppaan. Tarkoitus on nyt "möhnöillä" ainakin pari kuukautta ja sen jälkeen alkaa lisäämään taas metconeja treeneihin. Toki niitä tulee nytkin tehtyä, mutta ei läheskään niin paljoa kuin aiemmin.

Tanko on liikkunut mukavasti lähiaikoina. Kyykyssä on tullut merkittävää edistystä ja tuntuu, että kyykkytekniikka on parantunut huomattavasti. Tämä heijastuu myös rinnallevetoon kun pääsee hieman rohkeammin kyykkyyn ja sieltä painojen ylöstuonti ei ole niin raskasta kuin aiemmin.



Takakyykyssä olen tehnyt jo muutaman viikon pidempiä sarjoja ja esim. maanantaina tehty 4 x 8 toistoa 102.5 kilolla oli yksi raskaimmista kyykkytreeneistä mitä olen tehnyt. Samoilla kiloilla olen aiemmin tehnyt maksimissaan viiden toiston sarjoja. Samoin maastavedossa olen tehnyt 6 toiston sarjoja, viime viikolla 130 kilolla ja eilen 135 kilolla. En ole mavessa aiemmin tehnyt hirveän pitkiä sarjoja ja viimevuotisen alaselkäongelman takia maastaveto on ollut harvinaisuus mulla treeneissä. Nyt tuntuu taas vedot hyvältä.



Olen myös panostanut ns. tukiliikkeisiin joita en ole juurikaan aiemmin tehnyt. Eilisissä treeneissä tuli tehtyä kahvakuulan kanssa mm. askelluksia boksille ja yhden jalan maastavetoja. Jopa kulmasoutuakin olen tehnyt parina viikkona. On varmasti hyötyä kun kroppa saa vähän erilaista ärsykettä, mutta myönnän että paikoitellen treenit ovat todella tylsiä ja ikävöin kunnon peruscrossfit-treenejä, mutta niidenkin aika kyllä tulee.




Käytännössä tämän hetkinen ohjelmointi koostuu painonnostosta (rive + tempaus) voimatreeneistä (shoulder press, maastaveto ja takakyykky) sekä lisäksi tehdään jonkin verran voimistelua ja pidempiä matalan sykkeen treenejä. Tavoitteena mulla on osallistua Karjalan Kovimpien karsintoihin ja tehdä sinne mahdollisimman hyvä tulos, joten niiden lähestyessä otan treeneihin mukaan enemmän metconeja. Kisapaikasta ei tarvitse vielä haaveilla, mutta olisi kiva nähdä itsensä hieman lähempänä kisapaikkaa kuin viime vuonna.

Kisoista tuli mieleen, että lauantaina Vantaalla kisaillaan legendaarisissa Cut the Crap-kisoissa. Itse en valitettavasti muiden menojen takia pääse osallistumaan, mutta tässä tunnelmat viime vuoden kisoista. Olivat huikea kokemus. Eli ei muuta kuin lauantaina aamusta Crossfit Vantaalle kisoja katsomaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti